عکس-شاخص

۱۱ تا از بهترین راهکارها برای زمانی که آنتن موبایل شما می‌پرد

حتما در بعضی موارد برایتان پیش آمده، درزمانی که نیاز فوری به تماس تلفنی داشته‌اید، آنتن موبایل شما قطع شود و کیفیت آنتن‌دهی برایتان رضایت بخش نباشد. این موضوع در شرایطی که زندگی روزمره همه ما به استفاده از تلفن همراه گره خورده، بسیار مشکل‌ساز است.

ما در این مطلب به شما راهکارهای ساده و کاربردی‌ای را معرفی می‌کنیم که اگر در زمانی با عدم آنتن دهی گوشیتان مواجه شدید، آن‌ها را انجام دهید.

در اصل گاهی موبایل‌ها هم در اثر حرکت و جابجایی زیاد گیج می‌شوند و با مشکلاتی مثل آنتن‌دهی ضعیف یا عدم وجود سیگنال مواجه می‌شوند. برای حل مشکل آنتن نداشتن گوشی همراهتان می‌توانید راه‌های زیر را امتحان کنید:

۱-در جاهایی که آنتن‌دهی موبایلتان ضعیف است، هر نوع پوشش و قاب را از تلفن هوشمندتان بردارید. نسل قبل از تلفن های هوشمند، اکثر موبایل‌ها دارای آنتن خارجی بودند؛ اما این روزها آنتن موبایل‌ها همگی داخلی هستند و استفاده از قاب‌های ضخیم ممکن است روی قدرت دریافت سیگنال گوشی همراه شما تاثیر بگذارند.

۲- تلفن خود را خاموش و بعد از ۱۰ ثانیه روشن کنید، یا آن را، ری‌استارت(Restart) کنید. این کار به خصوص در زمان عبور از مرزهای بین المللی یا ورود و خروج ازمناطق رومینگ مورد نیاز است.

۳- چک کنید که گوشی شما در حالت پرواز یاFlight mode   قرار نداشته باشد، چون در این حالت شما قادر به برقراری هیچ تماسی با سیمکارت خود نیستید. اما اگر گوشیتان در حالت پرواز قرار نداشت، حالت هواپیما یا flight mode  را ۱۰ ثانیه فعال کنید و سپس آن را غیرفعال کنید.  این کار باعث می شود تلفن شما دوباره شبکه‌های در دسترس را به‌روزرسانی و پیدا کند.

۴- حتما در زمان خرید گوشیتان را در سامانه همتا رجیستر کنید. گوشی‌هایی که به شکل قاچاق و نامناسب وارد کشور می‌شوندرجیستر نمی‌شوند و قابلیت آنتن‌دهی برای سیمکارت‌های ایرانی را ندارند. در نتیجه، برای برقراری تماس و ارسال پیامک غیر قابل استفاده هستند.

نکته: موبایل‌هایتان ‌را از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. خرید از مراکز غیرمعتبر و قاچاق به‌خاطر قیمت پایین‌تر وسوسه کننده هستند؛ اما شک نکنید که این کار شما را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند.

 

رجیستر

 

۵-اگر احساس می‌کنید قدرت سیگنال تلفن همراهتان به طور ناگهانی کم شده است، سیم کارت خود را بیرون بیاورید، با یک دستمال نرم، بسیار آرام آن را پاک کنید و دوباره در گوشی بگذارید. بعضی اوقات گرد و غبار و آلودگی روی سطوح فلزی جمع می شوند و اجازه نمی‌دهند که ارتباط باکیفیتی را تجربه کنید.

۶- سیم کارت‌های ضربه دیده، سیم‌کارت‌های قدیمی یا ۳G  را حتما عوض کنید چون سیم‌کارت‌های جدید در آنتن‌دهی کیفیت بسیار بهتری دارند.

نکته: اگر ایرانسلی هستید می‌توانید از اپلیکیشن ایرانسل من هم برای تعویض سیمکارتتان استفاده کنید.

۷-تنظیمات گوشی خودتان را چک کنید و همیشه سیستم عامل گوشی خود را به‌روز نگه دارید تا بتوانید از جدیدترین نسخه iOS یا اندروید برای گوشیتان استفاده کنید. اگر نسخه به‌روزی برای سیستم عامل گوشیتان وجود دارد در اولین فرصت آن به روزرسانی کنید.

۸- باتری تلفن همراه خود را همیشه شارژ نگه دارید،تلفن های هوشمند در زمان جستجو برای سیگنال، باتری زیادی مصرف می کنند. درنتیجه، وقتی باتری تلفن شما کم است، احتمال مشکل برای جستجوی سیگنال وجود دارد. اگر شارژتان کم است:

  • برنامه ها، بلوتوث،  Wi-Fi و دیگر گزینه های اتصال را خاموش کنید
  • روشنایی صفحه را کم کنید
  • ·          کنترل کنید که برنامه یا نرم افزار فعالی در پس زمینه گوشی فعال نباشد
  • زمانی که در سفر یا جاهایی هستید که به پریز برق دسترسی ندارید، حتماً پاوربانک همراهتان داشته باشید.

۹-تلفن های همراه آنتن‌هایشان را از مناطق و دکل‌های مختلفی دریافت‌ می‌کنند، ممکن است آنتن ضعیف‌تری به منطقه و ساختمانی که شما حضور دارید، رسیده باشد. برای اینکه آنتن‌دهی بهتری را تجربه کنید:

  • نزدیک یک پنجره یا منطقه باز بروید
  • از هر شی یا دیواری که از فلز یا بتن ساخته شده است دور شوید
  • تلفن هوشمند خود را از تجهیزات الکترونیکی و اشیا فلزی دور نگه دارید.

۱۰- در مناطقی که آنتن‌دهی ضعیف است به شکل دستی شبکه ۲Gیا۳G را انتخاب کنید،تلفن‌های هوشمند حتی در مناطقی که ۴G ضعیف است، همچنان همان حالت اولویت شبکه را انتخاب می‌کنند و این تحت فشار قرار گرفتن ممکن است باعث افت کیفیت تماس ها و خدمات ارتباطی شما شود.

۱۱-اگر در فضاهای پرجمعیتی مثل کنسرت‌های موسیقی یا استادیوم‌های فوتبال آنتن موبایل شما پرید، در صورت تماس اضطراری سعی کنید از مناطق پرجمعیت دور شوید. چون جایی که هزاران نفر از تلفن همراه و یا تبلت‌های خود به طور همزمان استفاده می کنند، احتمالا سیمکارت شما هم با کاهش کیفیت تماس، سرعت کم بارگذاری و بارگیری، کیفیت پایین در ارسال پیام مواجه می‌شود.

منو اصلی