تاریخچه ایرانسل
در راستای اجرای برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و در جهت تحقق ماده ۱۲۴ برنامه مذکور و با هدف توسعه ارتباطات و مخابرات از طریق خصوصیسازی و سرمایهگذاری شرکتهای خارجی، وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات در مهرماه ۱۳۸۲ اقدام به برپایی مقدمات برگزاری مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه ( ایرانسل ) نمود.
این اقدام به منظور حمایت از سرمایهگذاری خارجی و مشارکت بخش خصوصی داخلی و در جهت ترویج رقابت، تضمین رقابت سالم، کاهش تصدیگری، نظارت بر تعرفهها و کیفیت خدمات و حمایت از مصرفکنندگان انجام گردید.
پس از انجام تشریفات مزایده و بررسی پیشنهادات شرکت کنندگان، وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۸۲ کنسرسیوم ایرانسل را به عنوان برنده مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه اعلام نمود.
سرانجام پس از تصویب قانون اجازه موافقتنامه پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار توسط مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان و واریز مبلغ حق لیسانس از طرف ایرانسل در تاریخ ۳ آبان ۱۳۸۴، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در۶ آذر ۱۳۸۴ موفق به دریافت پروانه شبکه خدمات ارتباطات سیار (جی اس ام) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گردید.
شایان ذکر است، این مجوز در سطح ملی و برای پوشش جغرافیایی کل کشور اعطا گردیده است.
شرکت ایرانسل توانست در مدت زمان کوتاهی پس از دریافت مجوز مذکور، مراحل راهاندازی و توسعه شبکه را به انجام رسانده و در۶ شهریور ۱۳۸۵ (نه ماه پس از دریافت مجوز) بهرهبرداری آزمایشی از شبکه را آغاز نماید. شبکه ایرانسل در ۲۹ مهر ۱۳۸۵ به صورت رسمی در شهرهای تهران، مشهد و تبریز افتتاح گردید.
ایرانسل با بهرهگیری از متخصصان مجرب داخلی و خارجی، نه تنها توانسته است شبکه خود را در مدتزمان کوتاه و با سرعت چشمگیری در سراسر کشور توسعه دهد، بلکه ارائه خدمات با کیفیت در سطح استاندارهای جهانی را سر لوحه کار خود قرار داده است. شبکه ایرانسل نسل پیشرفتهای ازسیستم GSM را در اختیار مشترکان قرار میدهد تا مشترکان قادر به استفاده از سرویسهای نسل ۷۵/۲ (EDGE) باشند.
Enhanced Data GSM Evolution) EDGE) نسل پیشرفته GPRS، به مشترکان ایرانسل امکان میدهد که از طریق تلفن همراه به شبکه اینترنت و یا شبکههای مشابه با سرعت بالا دسترسی داشته باشند و همچنین امکان ارسال و دریافت صوت، تصویر و متنهای با حجم بالا را میسر میسازد.
در راستای گسترش سهم بازار و توسعه محصولات و خدمات، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، برنده مناقصه ارائه خدمات وایمکس شده و در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ موفق به دریافت پروانه فعالیت گردید. در حال حاضر، دسترسی به خدمات اینترنت پرسرعت بیسیم از طریق وایمکس ایرانسل در ۲۹ شهر با پهنای باند ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه تا ۲ مگابیت بر ثانیه، بر اساس درخواست، امکانپذیر است.
در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ شرکت ایرانسل مجوز آزمایشی ارائه اینترنت نسل سوم و چهارم تلفن همراه را کسب کرد و در ۴ شهریور ۱۳۹۳ این طرح به صورت رسمی با شتابی بیسابقه در اقصی نقاط کشور پی گرفته شد. بر اساس این مجوز، ایرانسل هم اکنون سریعترین و گستردهترین شبکه اینترنت همراه کشور را در اختیار مشترکان خود قرار داده است.
این شرکت موفق شد در تاریخ ۴ شهریور ۱۳۹۴، «پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بیسیم ثابت بدون محدودیت در فناوری» را نیز برای نخستین بار در ایران کسب کند که در پی آن محدودیت جغرافیایی و تکنولوژیک پروانه وایمکس برطرف شد.
چشم انداز و اهداف راهبردی
آرمان : پیشرو در ارائه دنیایی از خدمات دیجیتالی جدید و جسورانه به مشتریان
ماموریت : به افق زندگی مشتریان روشنایی بیشتر بخشیدن
١. خلق و مدیریت ارزش آفرینی برای ذینفعان؛ ارزش آفرینی پایدار برای سهامداران، کارکنان و مردم مطابق با ارزشها و اصول اخلاقی ایرانسل
٢. خلق تجربهای متفاوت برای مشتریان؛ خلق تجربهای منحصر به فرد از برند ایرانسل برای مشتریان بر اساس شناخت و طبقهبندی مشتریان
٣. مدیریت رشد پایدار؛ رشد خدمات صدا در عین توسعه فرصتهای جدید در فضای دیتا، شرکتها و سایر بخشهای جذاب همسو با بلوغ بازارها
۴. تحول مدل عملیاتی؛ بهبود مشتری مداری بخشهای مقدم خدماترسان به مشتریان از طریق ارتقای پاسخگویی، دلسوزی و کارایی بخشهای پشتیبانی کننده آنها
۵. نوآوری و تجارب موفق؛ فعالیت بر اساس اصول نوآوری در همه امور و سعی در یافتن فرصتهای مناسب برای تسهیم و به کارگیری تجارب موفق دیگران
برای دیدن محصولات ایرانسل به این صفحه مراجعه نمایید