ایرانسل برترین روابط عمومی در «ارتباطات الکترونیک و فضای مجازی» شد
ایرانسل تندیس برترین روابط عمومی در حوزه «ارتباطات الکترونیک و فضای مجازی» را در «شانزدهمین دوره جشنواره برترینهای روابط عمومی» از رئیس انجمن بینالمللی روابط عمومی و نیز پدر جامعهشناسی ارتباطات ایران دریافت کرد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، عصر امروز، سهشنبه ۱۴ آبانماه ۱۳۹۸، همزمان با اختتامیه «پانزدهمین دوره سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی»، آیین تقدیر از برگزیدگان «شانزدهمین دوره جشنواره برترینهای روابط عمومی» با حضور دکتر سوتلانا استاوریوا رئیس انجمن بینالمللی روابط عمومی (IPRA)، دکتر مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، پروفسور باقر ساروخانی پدر جامعهشناسی ارتباطات ایران و جمع دیگری از استادان علوم ارتباطات و نیز فعالان روابط عمومی سازمانها و شرکتهای ایرانی و میهمانان خارجی در مرکز همایشهای تلاش برگزار شد و ایرانسل، تندیس برترین روابط عمومی در بخش «ارتباطات الکترونیک و فضای مجازی» را دریافت کرد. در همین بخش، تندیس بعدی به روابط عمومی شرکت آلومینای ایران رسید.
این تندیس درحالی به ایرانسل تعلق گرفت که صبح امروز نیز ایرانسل تنها روابط عمومی دریافتکننده «نشان ویژه روابط عمومی دیجیتال» شده بود.
بر اساس اعلام هیأت داوران، روابط عمومی ایرانسل موفق شده است تا به دلیل رعایت استانداردهای حرفهای (علمی-صنفی)، خلاقیت در کار و داشتن کیفیت و کمیت مناسب فعالیتها، حائز عنوان برترین این جشنواره شود.
همچنین در بخش ارتباطات رسانهای نیز ابتدا سازمان بنادر و دریانوردی، سپس سازمان خصوصیسازی و پس از آن شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) موفق به دریافت تندیس شدند.
جهت خرید سیم کارت های ایرانسل کلیک نمایید.
مهرماه ۱۳۸۲، در راستای اجرای برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و تحقق ماده ۱۲۴ این برنامه و با هدف توسعه ارتباطات و مخابرات از طریق خصوصیسازی و سرمایهگذاری شرکتهای خارجی و نیز به منظور حمایت از سرمایهگذاری خارجی و مشارکت بخش خصوصی داخلی و ترویج رقابت، تضمین رقابت سالم، کاهش تصدیگری، نظارت بر تعرفهها و کیفیت خدمات و حمایت از مصرفکنندگان، مقدمات برگزاری مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برپا شد.
پس از انجام تشریفات مزایده و بررسی پیشنهادهای شرکت کنندگان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نهایتا در ۲۷ بهمن ۱۳۸۲ کنسرسیوم ایرانسل را به عنوان برنده مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه اعلام کرد.
با تصویب قانون اجازه موافقتنامه پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار توسط مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در تاریخ ۶ آذر ۱۳۸۴ پروانه شبکه خدمات ارتباطات سیار (جی اس ام) را در سطح ملی و برای پوشش جغرافیایی کل کشور از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد.
ایرانسل توانست در مدت زمان کوتاهی پس از دریافت مجوز مذکور، مراحل راهاندازی و توسعه شبکه را به انجام رسانده و در ۶ شهریور ۱۳۸۵ (۹ ماه پس از دریافت مجوز) بهرهبرداری آزمایشی از شبکه را آغاز کند. شبکه ایرانسل در ۲۹ مهر ۱۳۸۵ به صورت رسمی در شهرهای تهران، مشهد و تبریز افتتاح شد.
ایرانسل با بهرهگیری از متخصصان مجرب داخلی و خارجی، توانست شبکه خود را در مدتزمان کوتاه و با سرعت چشمگیری در سراسر کشور توسعه داده و ارائه خدمات با کیفیت در سطح استاندارهای جهانی را سر لوحه کار خود قرار دهد. شبکه ایرانسل در آن زمان برای اولین بار در ایران، نسل ۲/۷۵ (EDGE) را با قابلیت استفاده از «اینترنت همراه» در اختیار مشترکان خود قرار دهد.
در راستای گسترش سهم بازار و توسعه محصولات و خدمات، ایرانسل با دریافت پروانه ارائه سرویس اینترنت ثابت (WiMAX) در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۸۷، سرویس وایمکس را برای اولین بار در ایران ارائه داد.
ایرانسل همچنین موفق شد در تاریخ ۴ شهریور ۱۳۹۴، «پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بیسیم ثابت بدون محدودیت در فناوری» را نیز برای نخستین بار در ایران کسب کند که در پی آن محدودیت جغرافیایی و تکنولوژیک پروانه وایمکس برطرف شد.
همچنین در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ایرانسل مجوز آزمایشی ارائه اینترنت نسل سوم و چهارم تلفن همراه را کسب کرد و در ۴ شهریور ۱۳۹۳ شبکه نسل سوم (۳G) را به صورت رسمی راهاندازی کرد.
ایرانسل نخستین شبکه نسل چهارم تلفن همراه (۴G/LTE) ایران را نیز با فاصله کوتاهی از توسعه این فناوری در دنیا، در تاریخ ۲۹ آبان ۹۳ در مشهد مقدس راهاندازی کرد و با شتابی بیسابقه در اقصی نقاط ایران گسترش داد.